Phang Nga Bay to Phuket

13 september 2014 - Phuket, Thailand

We hebben vandaag voor de extreem lazy optie gekozen. Vandaag gaan we weer terug naar Phuket voor 1 overnachting. We gebruiken Phuket steeds als hub, om de ècht mooie plekjes te bezoeken. De dag begint zoals gezegd lazy, we nemen de boot naar Phuket om 14:30 uur (i.p.v. 08:00 uur). Om half negen aan het ontbijt… oh man, … het begint op vakantie te lijken! Jen gaat voor de yoghurt met fruit en thee. Ik deed weer eens gek met scrambled eggs met toast en koffie. Het smaakt toch best goed zo'n roerei in de ochtend.

Als het ontbijtje er weer in zit, besluiten we eerst relaxt wat foto's te nemen voor het archief. Als een echte routinier werk ik de blog bij van alle activiteiten die we hebben gehad de afgelopen dag… die eilandjes waren echt een paradijs! De blog kan ik haast als activiteit noteren, ik ben er maar druk mee - maar we hebben er een hoop plezier aan. Het is leuk om met z'n tweeën de dag door te nemen, en samen te lachen om alles wat we doen en dingen die we meemaken. Oeps, het is alweer 11:00 uur.. zo nog lunchen en dan worden we weg gebracht naar de boot. Laten we de koffers maar doen…. 10 minuten later zaten we weer terug in het restaurant. Ik zei het toch, die 5 minuten gaan we halen deze vakantie.
We nemen nog een lunch vóórdat we vertrekken (het is ons al 2 keer eerder gebeurt dat we reizen tijdens lunchtijd, die fout maken we niet meer om zonder lunch te zitten) … Jen neemt de roerei, die ik voor ontbijt had. Hm, dan neem ik wel de yoghurt met fruit, die zij voor ontbijt had.

We maken nog een foto selectie voor de blog, en voor het weten is het tijd om te gaan. De koffers worden voor ons naar de pick-up truck gebracht (het is maar 2 minuten lopen, maar met hindernissen). Han brengt ons weg naar de boot. Het is een andere boot, vanaf een andere pier dit keer. We zijn er binnen 5 minuten, waar we op de heen weg toch zeker wel 20 minuten onderweg waren. Het is een grote veerboot, waar ook een aantal auto's op mee kunnen. Aangezien de pier gunstiger ligt ten opzichte van Phuket, zou het ook gunstiger moeten zijn voor de reistijd. Dat blijkt achteraf weinig uit te maken, de kleinere boot deed er 1,5 uur over. Deze grotere veerboot deed er 1,25 uur over. Het scheelt maar een kwartiertje… dus.

Anyway, de overtocht gaat lekker.. rustige zee, geen gekke dingen mee gemaakt. Eenmaal aangekomen in Phuket, zou er een transfer geregeld zijn voor ons… die was er nog niet. Ai, minpuntje voor Green Wood. Ondertussen stonden er 2 Thaise ambulances te wachten. Wat zou er toch aan de hand zijn? Jen en ik wachten nog even, en er komt een kereltje naar ons toe: "Where you gooooo?". Ja ventje, we hebben een transfer van Green Wood, maar die is er nog niet. Toch bedankt voor de belangstelling. Even later wordt het al duidelijk waar die ambulances voor zijn, mensen van een andere boot worden met letsel (hoofdwond) afgevoerd. Jen zei later dat ze reanimatie zag bij de 2de…. nooit echt een fijne gedachte, zelfs niet bij een vreemde Thai.

Eindelijk na 10 minuutjes was de beste man er, MET een bordje met Jen d'r naam erop en hij had een hele dikke SUV bij zich. Dus mr. Green Wood… daar kom je goed mee weg! ;-) Jennifer was blij met het naambordje, zo blij dat er natuurlijk een foto van gemaakt moest worden…. voor het archief.

We rijden heerlijk relaxt naar Centara Resort. Het is maar voor 1 nachtje, het bed bij Centara is beter dan wat we afgelopen 2 nachten hebben gehad bij Yao Yai Resort. We checken weer in, weer het koude bessendrankje, en een verfrissend koud nat handdoekje. Dat doen ze toch goed hier. Het aardige vrouwtje loopt niet mee dit keer, we zijn inmiddels 'returning guests' - dus we krijgen de sleutelpasjes en papieren in een enveloppe mee, en de vriendelijke woorden: "Enjoy your stay". Dat moet wel lukken, het bevalt prima bij de Centara. Om de tijd te vullen naar het avond eten, besluiten we bij "The Mix" (een bar in het hotel) een drankje te doen. Het gebruikelijke recept voor mij (Ice-Latte) en Jennifer wil graag kokosmelk. Helaas hebben ze dat niet op voorraad. Jennifer maakt een teleurgesteld gezicht, en die kerel achter de bar kan er niet goed tegen. Hij zegt: "wait, 2 minutes". En ja, 2 minuten later komt hij terug, met een aantal kokosnoten. Echt goed bezig! Onder het genot van een drankje, uploaden we de blog en de foto's die we zorgvuldig hebben voorbereid vanmorgen. In de avond eten we lekker in het restaurant, en na het eten kopen we anti-fog voor de duikbrillen bij een "scubastore". Als we morgen naar Koh Racha gaan, en we willen snorkelen, moeten we toch wel wat kunnen zien toch!? Precies, dat dacht ik ook.

Morgen met de boot naar Koh Racha!

1. Patricia:
    15 september 2014
    Wat hebben jullie druk, zeg!!.
    Ik schrok wel vanochtend toen de nieuws las. Maar, ... gelukkig was dat ergens aan de andere kant van Thailand gebeurt.!! Pufh, rustig adem halen, Marchant, ze zijn veilig!!. Beso
  2. Nicola Gutierrez:
    16 september 2014
    Ah, ma! We zijn zeker veilig hoor. We zijn nu alleen een beetje ziekjes. Niets ernstig, het komt wel weer goed. Vandaar dat we beetje achter lopen met de blog. Probeer het goed te maken.
    Beso!