Kelowna, Part II

31 mei 2013 - Kelowna, Canada

Na een goede nachtrust pas weer om 7.30 uur wakker.

Ik ging meteen aan de slag met het ontbijt. De bedoeling was om lekkere pancake’s te maken voor Nicola, maar helaas zijn deze finaal mislukt. Het brandalarm ging zelfs af in de camper, goedemorgen! De pan is helaas niet geschikt om een pancake mee te maken, misschien probeer ik het een andere keer nog een keer. Toen maar ontbeten met broodjes van de Nederlandse bakker, mmmmm.

Nicola is helaas opgestaan met een erge verkrampte nek en schouders (stijve nek), waarschijnlijk door onze slappe kussens… Hij kon nog net een broodje naar binnenwerken en een slokje van zijn koffie nemen toen hij even een black-out kreeg. Helemaal zwetend en misselijk, heb ik hem terug in bed geholpen. Het begint op een migraine-aanval te lijken… hij geeft alleen nog geen hoofdpijn aan.

Zo ga jij maar even rustig liggen met een koude handdoek op je hoofd!

We moeten om 11.00 uur uitchecken anders wordt er een boete van 100 CAD van de creditcard afgeschreven. Bij deze zijn de plannen voor vandaag dus gecanceld en we moeten noodgedwongen een extra dag bijboeken.

Dit is geen ramp want het weer is perfect, lekker warm en zonnig. Misschien wel té warm om die lange wandelingen te gaan maken…

We hebben speling in onze planning, dus die passen we gewoon aan.

Nicola ligt een tijd op bed en heeft ondertussen pijnstillers ingenomen. Ze hebben uiteindelijk wel iets effect op zijn nekpijn. Langzaam komt hij rustig uit bed, het ziet er allemaal erg oncomfortabel uit :-(. Hij gaat even op het bankje van de picknicktafel zitten om de zon zijn nek en schouders te laten verwarmen. Dit helpt niet veel. Dan maar weer terug in bed, even een tijdje slapen. Het is erg vermoeiend als je constant geen houding weet te vinden. Hierna gaat het iets beter.

Ondertussen hebben we het verhuurbedrijf Cruise Canada gebeld om te goedkeuring te vragen om een nieuwe waterslag te kopen, dit is goedgekeurd. Als we het bonnetje bewaren, krijgen we het geld weer terug.

De zon fikt er aardig op los hier, we schatten ongeveer rond de 25 graden. Een compleet contrast met de regen van de afgelopen dagen. Na een lunch met cereal, kan ik Nicola overtuigen om even te proberen om te gaan zwemmen in het warme openlucht zwembadje dichtbij.

Het water is héérlijk warm en Nicola kan zich volledig relaxen als hij gewichtloos zijn nek in het water houdt. We zitten samen met nog twee andere (senior) Canadese stellen in het zwembadje. Er wordt druk gekletst op een echt Amerikaanse manier. We kunnen het goed volgen, maar leren er tussendoor ook nieuwe woorden bij. We kletsen gezellig mee. Af en toe praat ik nog een woordje Nederlands tegen Nicola, dit wordt meteen opgemerkt en een mevrouw vroeg of we ‘Dutch’ zijn? Ik vind het knap dat ze dit zo snel herkend. Het blijkt dat de vader van haar man een Nederlander is, wat een kleine wereld hè! We testen meteen de Nederlandse taalkennis van het stel, en dat blijkt nog aardig goed te zijn ook! Even opletten wat we tegen elkaar zeggen dus…

We lachen hard om de uitspraak van het stel als ze de woorden, ‘Gent’ (Belgische plaats) en ‘school’ proberen uit te spreken :-).

Na ongeveer 2 uur in het zwembad gedobberd te hebben en nog even in de nog warmere hot-tub gezeten te hebben, zijn we helemaal gerimpeld. Ik moet Nicola er nu echt uithalen, want hij zou er nog wel een paar uur in willen zitten. Het warme water werkt goed op zijn stijve nek en schouders. Het is nog niet over en hij heeft er duidelijk nog veel last van. Goed de pijnstillers innemen dus!

Na het douchen merk ik op dat ik flink verbrand ben. Mijn schouder ziet mooi rood en het voelt aardig warm aan. Mmmm, toch voortaan maar even van te voren insmeren…

Hierna zijn we even naar de campingwinkel gelopen om te kijken of ze vlees verkopen voor op de bbq. Helaas niet, maar wel een waterslang! We kopen hem  en willen hem meteen uitproberen.

Terug bij de camper, sluiten we hem aan en helemaal goed, géén lekkage, weer een zorg minder! Hierna moet Nicola weer even bijkomen van het stukje lopen en gaat weer even op bed liggen, hij slaapt tot 18.30 uur.

Hierna wek ik hem en we besloten om uit eten te gaan bij het restaurantje aan de voorkant van de camping. Het is een Italiaans restaurant en het ziet er gezellig uit, we gaan in de tuin zitten.

De kaart ziet er goed uit, we bestellen allebei de ‘Roasted Chicken with mashed potato and seasonal vegetables’. Dat smaakte werkelijk om je vingers bij af te likken! Het was een behoorlijke maaltijd, maar Nicola heeft nog ruimte voor een toetje. Helaas stond er geen panacota op de kaart, maar wel crème brûllée van Baileys en Espresso. Nicola liet het zich goed smaken en voldaan liepen we weer terug naar de camper. Heerlijk even een avond geen afwas, ik mis m’n vaatwasser wel een beetje :-).

Nicola heeft intussen weer last van zijn nek gekregen en gaat gelijk op bed liggen en krijgt 2 paracetamolletjes van mij. Het lijkt weer even alsof ik terug op mijn werk ben, 22.00 uur pillen delen :-).

Ik werk nog even de blog bij. Het was een vermoeiende dag voor Nicola, dus we gaan vroeg slapen.

Helaas hebben we nu voor de 2de dag geen WIFI/internet, we hopen dat we morgen even de ‘schade’ kunnen inhalen op de volgende campground….

Groetjes Jennifer & Nicola.

P.S. Aangezien Nicola in deze toestand niet kan rijden, is de planning dat IK morgen zal gaan rijden…. Spannend, stay tuned!