Cycle Tour

27 mei 2013 - Hope, Canada

Om 6.00 uur zijn we al wakker. Gelukkig een goede nacht geslapen, maar nog wel wakker voor de wekker.
Eerst ontbijten. We hebben een leuke ‘diner’ ontdekt op Robson Street, Rosie’s. We hebben heerlijke pancake’s gegeten met sirop. Zo krijg je ze niet in Nederland. Een goede bodem voor een actieve dag.

Hierna hebben we ongeveer een half uur gelopen naar de Spokes, het fietsenverhuurbedrijf. Vanuit daar start onze fietstocht met gids. Het was een aardig grote groep, gelukkig hadden we gereserveerd. De gids heette Dan, van het bedrijf Cycle City Tours.
Na het ondertekenen van een verklaring, het krijgen van een verplichte fietshelm :( en de fiets zelf, gingen we op pad. We hebben een stukje van Stanley Park gezien, langs the English Bay gefietst, daarna met de ferry over False Creek naar Granville Island, waar we hebben geluncht met een broodje Bratwurst mmmm.
Daarna over the Seawall (een door man gemaakte waterkering die erosie tegen gaat), waar we mooie uitzichten hadden over moderne architectuur van Vancouver, the Olympic Village complex en Science World. Als laatst zijn we naar Chinatown gegaan inclusief een bezoekje aan Dr. Sun Yat Sen Chinese Park en Gastown. Het is bizar om zo’n oase van rust, zo’n mooie Japanse tuin midden in een stad aan te treffen – zoals men zou zeggen: je verwacht het niet.
Het was een erg leuke ervaring, met als hoogte punt voor ons het stukje in Stanley Park waar je door het regenwoud gaat. Je moet je voorstellen, je fietst op een verhard pad langs het water. Je slaat af, onder een tunneltje door, en op eens zit je midden in de ‘ongerepte’ natuur, compleet met een beekje dat loopt richting een meertje vol met waterlelies, en dat meertje wordt door een bever geterroriseerd, tot slot als ultieme hoogtepunt: gigantische Cedar bomen.
De verhalen van de gids maakt het erg interessant en leuke feiten die je anders niet snel te weten komt. We hebben veel gezien in een redelijk korte tijd.
Helaas was het de hele dag regenachtig, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. We hebben onze regenjassen goed kunnen uittestten, ze zijn geslaagd :).

Hierna met de bus weer terug naar het hotel want we waren toch wel moe van de inspanning.
Eenmaal aangekomen, wilde we even onze ogen rusten, we zijn nog niet helemaal omgeschakeld. Voor de zekerheid maar even de wekker gezet voor over een uur, zodat we ons niet verslapen.
Maar na een half uurtje schrokken we wakker van een alarm dat op de gang hard afging…. Een beetje verward, schrokken we op uit ons bed en keken we op gang waar die commotie vandaan kwam. Er was niets te zien, geen rennende mensen… Dan maar even bellen met de receptie wat er aan de hand is: ‘There’s a firealarm, go must come down now!’. Oké, snel de handtas en de rugzak (paspoorten en geld) mee en door het trappenhuis naar beneden. We roken een wat branderige lucht. Dan is 10 hoog opeens niet alleen meer een mooi uitzicht maar heel veel trappen naar beneden! En toen er ook nog eens bij elke uitgang van het trappenhuis heel veel mensen bij kwamen, kreeg ik het toch wel lichtelijk benauwd…
Gelukkig verliep alles is redelijke rust en kwamen we beneden aan waar de brandweer al ter plekke was. Het duurde niet lang voordat het onder controle was en we weer naar boven konden. Het personeel wist niet wie of wat het alarm had geactiveerd, hier ging de brandweer onderzoek naar doen.
Shit joh, als er nu echt brand had geweest? Behoorlijk geschrokken natuurlijk dus we moesten even bijkomen, gelukkig is dit goed afgelopen!
Zo, ze maken er wel een hele spannende vakantie van :).

We besloten om te dineren in het restaurant naast het hotel, Moxie’s. Waar we lekkere Canadese steak hebben gegeten. Na de koffie en thee zijn we weer naar de hotelkamer gegaan. We moeten namelijk de koffers weer inpakken aangezien we morgenochtend uitchecken en de camper gaan ophalen.

Achteraf gezien hadden we graag nog een extra dag in Vancouver willen hebben, maar we hebben ook zin om rond te gaan reizen en te ontdekken wat prachtig Canada nog meer te bieden heeft…

Tot de volgende blog!

1. Janine:
    29 mei 2013
    Leuk om jullie verhalen te lezen, geniet lekker van de vakantie!
  2. Muriël:
    29 mei 2013
    Jeetje, wat een belevenissen! Heel veel plezier!
    En doe voorzichtig... :)