Camper ophalen

28 mei 2013 - Kelowna, Canada

Vanochtend weer vroeg uit de veren om 6.00 uur opgestaan, we gaan de camper ophalen!

Eerst ontbijt in/naast het hotel bij Moxie’s. Het eten was ons daar gister goed bevallen, dus wilde we het ontbijt wel eens proberen. Nicola is ondertussen aardig verslaafd geraakt aan de pancake’s met sirop :) en ik heb de french toast met aarbeien genomen. Erg lekker, maar de porties zijn hier wel ‘huge’ dus bestel ik een volgende keer een kinderportie.

Terug op de hotelkamer hebben we Cruise Canada gebeld om te vragen hoe laat de pick-up zal plaatsvinden. Ze gaven aan dat we rond 12.00 uur konden komen.

Tijd om nog even voor de laatste keer Vancouver in te gaan. We hebben een Canadese SIM-kaart gekocht bij Rogers zodat we goed bereik hebben als we bijv. van te voren ergens een reservering willen maken of onverhoopt met pech langs de weg komen te staan met de camper… (laten we hopen dat dit niet gebeurd!). Hierna nog even 2 broodjes gehaald bij Subway, voor de middaglunch, omdat we al voorzien dat we daar zo geen tijd meer voor hebben.

Het is weer een regenachtige dag, dus gelukkig hebben we geen buitenactiviteiten gepland voor vandaag. We hoorde dat dit normaal weer is voor Vancouver, omdat het tegen de bergen aan ligt. Hopelijk is het weer buiten Vancouver een stukje beter.

Eenmaal terug in het hotel hebben we de – al ingepakte – koffers gepakt en hebben we uitgecheckt bij het Sandman Hotel. Er is een taxi voor ons gebeld en nog geen minuut later stond deze al voor om ons mee te nemen naar Delta waar Cruise Canada zit. De taxichauffeur was een aardige Indiër die geen idee had waar wij naartoe moesten. Hij lachte vriendelijk, verzekerde dat wij in goede handen waren en ons geen zorgen hoefde te maken. Gelukkig haalde hij een navigatie uit het dashboardkastje en zijn we in één keer goed gereden. De rit duurde ongeveer 45 minuten.

Eenmaal aangekomen moesten we heel even wachten en werden we daarna geholpen. Na het invullen en ondertekenen van allerlei verklaringen, gingen we een Nederlands ingesproken instructiefilmpje kijken over het gebruik van de camper. Erg veel informatie komt er op je af.

Hierna werden we meteen meegenomen door een jonge vrouw die heel erg snel sprak en nog sneller de camperuitleg gaf en zelf al de ronde om de camper had gemaakt om de al aanwezige schade te noteren. Jaja, we zijn niet van gister…. Met een beetje ongenoegen van de dame hebben samen de schade bekeken en genoteerd en alle onderdelen bekeken en gecontroleerd. Ze vond dit duidelijk maar een rare manier… Gelukkig hebben we goede instructies en een eigen checklijst van Travelhome meegekregen dus we laten ons niets wijsmaken.

Hierna hebben even de tijd genomen om ons broodje te eten in de camper. We hebben de koffers uitgepakt en alles een plekje gegeven. Toch best wel veel ruimte voor ons tweetjes, dat valt niet tegen. Om 15.00 uur waren we helemaal klaar en met Nicola achter het stuur gingen we op zoek naar onze eerste stop; het benzinestation. Met een kaart in de hand kan het toch niet fout gaan zou je denken… Toch wel, de eerste kilometers al verdwaald, hahahaha. Na een aantal kilometers in het onbekende gereden te hebben, besloten we toch om de Garmin (navigatie) in te stellen. Gelukkig hebben we toen een benzinestation gevonden. We kregen de camper maar met een halve tank mee, en de ongeschreven regel is om met een volle tank op pad te gaan. Aangezien dit de eerste keer wordt dat we met dit gevaarte gaan tanken vroegen we eerst binnen maar even hoe dit in zijn werk gaat. De meneer achter de balie zei dat we geld moesten achter laten bij hem, dat we dan konden tanken en daarna het resterende bedrag weer van hem terug kregen. Zo gezegd, zo gedaan. Het was wel even schrikken wat voor bedrag er in gaat voor een halve tank! Maar ja, daar waren we natuurlijk al van op de hoogte.

We hebben voor de zekerheid nog even de richting gevraagd naar de dichtstbijzijnde supermarket. Die was gelukkig niet ver weg en konden we onze eerste boodschappen inslaan bij Safeways Supermarket. Dit is overigens een gigantische supermarkt met zo’n beetje alleen maar groot verpakkingen, dus het was nog goed zoeken voor ons om een beetje normale (Nederlandse) hoeveelheden te krijgen.

Hierna hebben we Garmin ingesteld op het plaatsje Hope, onze eerste bestemming met de camper. Eenmaal uit de bewoonde gebieden en op de snelweg merk je pas echt hoe mooi dit land is. Het is slecht weer, er valt behoorlijk wat regen maar nog zie je het landschap met een glimlach toe. Prachtige bergen links en rechts van je, licht besneeuwde toppen, op sommige plaatsen sluiert de bewolking tegen de bergen.

Dit ging aardig soepel en we kwamen rond 19.00 uur aan in Hope. Het was Nicola wel even wennen achter het stuur van onze ‘vrachtwagen’, die aardig wat zijwind vangt op de highway.

We besloten om op de campground Coquihalla te gaan staan. Een mooie, beschutte camping met ruime plaatsen. Voor onze eerste dag hebben we Full-hook-up genomen. Dit betekend dat we aangesloten staat op de elektriciteit, water en afvoer.

Na het goede parkeerwerk van Nicola hebben we ons geïnstalleerd en hadden we al meteen aanspraak met onze Duitse buren. Zij gaven aan morgen weer terug te gaan naar Vancouver en boden ons aan om wat spullen over te nemen, o.a. een gas-bbq. Altijd handig!

We zijn behoorlijk moe na deze inspannende dag, dus we eten even makkelijk magnetron noodles, die verrassend lekker smaken (het zal met de buitenlucht te maken hebben ofzo).

Nicola gaat even welverdiend relaxen met de PSP Vita en ik werk even de blog bij.

En dan voor de eerste keer slapen in ons huis op wielen voor de komende 2,5 week!

Helaas hebben we nu geen WIFI-verbinding, dus is deze blog een beetje vertraagd.

PS We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen, dus laat gerust een berichtje achter.

1. Karin:
    30 mei 2013
    Wat leuk om te lezen dat jullie genieten van alles. Wat een ruimte in zo'n camper! Mooi foto's ook, zo reizen wij ook een beetje mee!!
    Liefs
  2. Ronald:
    30 mei 2013
    Hallo Globetrotters, wel apart jullie reisverhaal.Het is net of je er zelf bijbent. Even uitleggen wat een psp/vita is......Er is toch niet stiekum nog een derde persoon in de mobile/hoom gestapt?Als ik de eet/foto's bekijk dan vermoed ik dat jullie bij terugkomst bij moeten betalen aan de vliegmaatschappij wegens overgewicht.......reeds!!
    Nou we bekijken jullie report every day.....groet, ronald en caro.