Bangkok

6 september 2014 - Bangkok, Thailand

We zijn er gewoon, Bangkok Thailand. De vlucht was goed, geen rare fratsen dit keer. Geen verpleegkundige of arts nodig tijdens de vlucht. Geen raket aanvallen vanaf de grond. Geen vlucht kapingen of andere enge dingen die je maar kan bedenken op een vlucht. Het was gewoon heerlijk relaxt. De meesten weten wel hoe 'verzot' ik ben op vliegen. Dit keer is het overgeslagen naar Jen.. ze had zowaar dezelfde zenuwen als ik voorafgaand aan de vlucht. Gelukkig van korte duur die zenuwen, zodra we in de lucht zijn kan de pret beginnen!! We beginnen goed met een paar drankjes… Start de film! Ja maar welke dan? Hm…. het aanbod valt een beetje tegen. Dat is vaak zo, als je ergens met een bepaalde verwachtingspatroon in stapt, kan het wel eens tegenvallen als het niet zo blijkt te zijn zoals je had verwacht. "Divergent"... een film die ik al een tijdje wil zien. Het blijkt een echte aanrader dus.. Maaltijdje tussendoor inmiddels. Het is kip, aardappeltjes en boontjes in een heerlijke mosterdsaus, en een wolkentoetje echt heerlijk! Godzilla is de volgende film, en daarna volgt voor mij nog Maleficent. Die laatste is ook echt wel een aanrader. Het verhaal van Doornroosje maar dan met een andere kijk op de zaak.

Dus, samenvattend, 3 leuke films, een tukkie (mede mogelijk gemaakt door 2 sterke drankjes) en 2 maaltijden verder en het landen ging prima, dus 10 punten voor KLM… hoewel onze stewardess deze keer niet zo super aardig was, maar 'gewoon aardig'… je moet wat te zeuren hebben als mens.
Dan op naar de bagage, maar niet voordat we langs de paspoort controle zijn. Blegh, dat duurt even... maar gelukkig lijkt de tijd sneller te gaan dan we denken. Misschien omdat we beide redelijk moe zijn, en er genoeg mensen zijn om te bekijken in zo'n rij. Paspoort - check! Bagage - check! Vakantiestemming - CHECK!! Op naar greenwood travel... die zou ons ophalen op het vliegveld, maar waar dan? Even de papieren nakijken en al snel is het gevonden, keurig stond de man te wachten op de plek waar afgesproken was. Zo doen ze dat hier in Thailand.
Na een enerverende rit naar het hotel, gelukkig zonder incidenten (en dat had makkelijk gekund met de rijstijl die iedereen hier heeft) aangekomen bij het hotel. Echt een megagroot gebouw, met 4 torens, 2 zwembaden, fitness, wellness / spa, 8 restaurants (waarvan er 3 dicht zijn momenteel) en een heleboel super vriendelijk personeel. Binnen dit gebouw is ook het kantoor van Green Wood Travel. Dé organisatie waar Jennifer de hele reis heeft geboekt. Dankzij de kennis en ervaring van deze mensen gaan we, hopelijk, een hele mooie tijd tegemoet hier.

Toen we bij het hotel aangekomen zijn (Prins Palace Hotel), bleek dat we eerst even langs Green Wood moesten. Toen kregen we de blijde mededeling dat onze kamer is ge-upgrade van een 'normale' deluxe room, naar een deluxe suite. Dus met een living gedeelte! Hoe vet, dus we kunnen gewoon in een aparte ruimte van je slaapplek nog chillen op een bank, of aan een tafeltjes zitten… echt top geregeld!

Tijd voor een tukkie, even een paar uurtjes de luiken dicht, om zo hopelijk tot de avond door te kunnen. De eerste dag is toch even wennen, in het vliegtuig slaap je toch niet even vast als in een bed, dus we kunnen de rust wel even gebruiken. Na het schoonheidsslaapje even een stukje gelopen, en een plekje uitgezocht om te eten. Het wordt Restaurant Mahanak, op de 31ste verdieping van het hotel. Natuurlijk gaan we voor Thais eten! Gelukkig hebben we beide 'non-spicy' keuzes gemaakt.. mijn gerecht was alsnog ehm, kruidig te noemen…. ik fikte aardig weg haha. Onder het genot van vals karaoke gezang genieten we kostelijk van het lekkere eten. Als de avond valt over Bangkok, licht de stad weer op en zien we de indrukwekkende Skyline. Na afloop doen we nog een drankje in de Palace Bar bij de lobby van het Hotel. Thee voor Jen, Ice-coffee voor mij, samen delen we een brownie, en leggen we de laatste hand aan de blog. Geen slecht begin… zeker geen slecht begin.

Tot de volgende blog maar weer!!

1. Carolien:
    6 september 2014
    Dag lieverds, gezellig om zo met jullie mee te reizen, lekker eten en een goed bed.
    Tot een volgende keer
  2. Andrea:
    6 september 2014
    Super! Toch altijd weer goed om vast grond onder je voeten te hebben
  3. Dennis:
    7 september 2014
    Super jullie zijn veilig geland. Wel een doggiebag gebruiken hè, ik hou ook van Thais eten ;)
    Genietze enne blogze houdt de thuisblijvers up 2 date hè
  4. Patricia:
    10 september 2014
    Wat kan mijn zoon lekker kletsen!!!
    Leuk verhaaltje!!