Vliegen!!

25 mei 2013 - Vancouver, Canada

Hallo allemaal,

Het is zover, ons avontuur in Canada mag beginnen. We zitten er nog maar een paar uur, maar we vinden het nu al helemaal geweldig.

Op de vertrekdag hadden we een héle leuk verrassing, onze familie kwam ons gewoon uitzwaaien op Schiphol. Patricia, Andy en Den, erg bedankt - het was voor mij een goede afleiding van mijn vliegangst. Het was echter zo gezellig dat we om 12 uur nog zaten te kleppen, en om 12:15 uur moesten we al boarden... oeps? Achteraf gezien hadden we nog een half uurtje later weg gekund, het was nogal druk bij de gate. We bleven lang wachten tot iedereen door de rij was, toen zelf maar naar binnen... in style, als laaste aan boord van het vliegtuig!

De vlucht op zich was echt heel relaxt. We hebben heen en terug extra beenruimte gekocht, en ik kan je vertellen: het is iedere euro waard, wat een ruimte zeg. We zaten bij de nooduitgang, geen stoelen voor je. Eigen schermpje wat je weg kan klappen onder je armleuning, en een rijke keuze aan films, muziek, series en in flight information.

Sommige mensen kunnen het werk niet los laten. Je zou denken dat ik het ben, maar Jennifer moest nog aan het werk aan boord van de vlucht. Er was een oude meneer niet meer goed, slecht aanspreekbaar en reageerde nergens meer op. Er werd omgeroepen of er een arts aan boord is.... Jen zegt, ik ben geen arts maar verpleegkundige. De stewardessen waren er duidelijk erg blij mee! Nadat Jen haar heldendaad heeft gedaan kwamen de stewardessen nog wel 4 of 5 keer langs om haar te bedanken... wat goed is ze hè?! Ohja, als bedankje van de purser ook nog een cadeaubon / tegoedbon gekregen, uiteraard te besteden aan KLM, Delta of Air France. Als korting op een vliegticket, of als korting op duty-free artikelen... het zal dat laatste worden, de J'Ador is bijna op :-).

Aankomst op Vancouver Airport. Bij de aankomst begint bij mij dan eindelijk het kwartje te vallen... je hebt vakantie, ohja en je bent al in Canada. Doorlopen naar de controle posten, onderweg komen we een binnen tuin tegen, mega grote totempalen, en een waterval onder de roltrappen.. controle punt.. check, stempel.. BAM. Jammer dat het paspoort tot 2015 geldig is, daar moet eigenlijk Peru stempel minimaal nog bij. Eerst maar Vancouver in... Geld pinnen voor de taxi. Compleet nieuw, glad aanvoelend, ongevouwen hele mooie Canadese dollars rollen uit de ATM. Zelfs het geld is mooi hier, dat beloofd wat.

Compleet stoned van de jet-lag voor ons uit aan het staren genieten we alsnog van de 30 minuten durende rit naar ons hotel (Sandman Hotel, City Centre). Ohja, het is super lekker weer hier. Zachte buitenlucht met ongeveer 16 graden in de schaduw. Tot zover het weerbericht van Piet. Eenmaal ingecheckt besluiten we toch maar even op bed te liggen. Het is dan 16:00 uur locale tijd... 2:00 uur in NL zeg maar - over lange dag gesproken. Wekker gezet om 19:00 uur, dus drie uurtjes slapen en dan vanavond weer, hopelijk tot de volgende ochtend...

We zijn net even naar Robson street gelopen, 5 minuten hier vandaan. Even wat boodschappen gehaald. Morgen op het programma: met een grote zodiac het water op.... Whale watch!! Hopelijk zien we walvissen en/of orca's!

Tot de volgende blog...

1. Els:
    26 mei 2013
    He, vakantiegangers, goede reis. Enne Jennifer maak je ff een kopietje van die tegoedbon! Hoort in je portfolio. Internationale praktijkervaring.
  2. Karin:
    26 mei 2013
    Geniet ervan samen. Nu al een hele ervaring!
  3. Marloes:
    26 mei 2013
    Hele fijne vakantie!! Leuk om zo met jullie mee te reizen:)
    Geniet ervan!!
  4. Erna:
    26 mei 2013
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen.
    Geniet ervan en ik hoop met regelmaat jullie prachtige verhalen te kunnen lezen en jullie foto's te kunnen bewonderen
  5. Carolien:
    26 mei 2013
    Geniet ervan lieverds, wij blijven jullie volgen liefs Ro en Carolien
  6. Anneke Hotting:
    26 mei 2013
    Mooie start gemaakt! Geniet van jullie reis. Er leuk om zo mee te genieten. Lieve groet, Anneke