Venetië

27 mei 2015 - Venezia, Italië

Ciao!

Daar zijn we weer met een kort verslagje over Venetië. Het is een 3 daagse stedentrip geweest, en we zijn tot de conclusie gekomen dat we het echt een hele leuke, maar vooral bijzondere stad vinden. Een paar dingen vallen op hier. Allereerst natuurlijk het water. Dan hebben we de unieke gebouwen, voornamelijk Byzantijnse stijl vind ik het mooist. Maar iedereen weet wel wat voor plaatjes er hier te zien zijn, je ziet voornamelijk de toeristische trekpleisters zoals het San Marco plein. Maar, afgezien deze plekken heeft Venetië nog een paar leuke plekjes waar de massa niet zo snel komt. De wijk waar we zitten is nog niet zo 'ontdekt'. Deze hebben we ontdekt en bezocht, op avontuur zou je bijna kunnen zeggen. Door steegjes en straatjes waar de doorsnee toerist zich niet zou wagen. Laat dat avontuurlijke maar aan ons over.

Wat betreft het eten.. oh hou op over het eten. Zo hemels heerlijk. Zo vers en goed van smaak. Pizza's, lasagne, spaghetti, tagliatelli , de belegde broodjes met mozzarella en prosciutto.. man-man-man wat lekker. Niet te vergeten de heerlijke ijsjes, koffie, en de limoncello liqueur (zelfs Jennifer moest eraan geloven!!).

Even wat feitjes:

• Ritje in een gondel, check
  • Tientallen kilometers gelopen door de straten van Venetië, check
  • Ritje in de Vaporetta, check
  • Culinair iedere dag iets anders proberen, check
  • IJsje gegeten bij Grom, check
  • IJsje gegeten bij Gelati Nico, check
  • Bovenin de Campanile van het uitzicht genieten, check
  • Het smalste steegje van Venetië bezoeken, check!

Je ziet het.. we hebben niet stil gezeten. Eigenlijk zijn we nu wel aan vakantie toe haha. Dat komt mooi uit, morgen rijden we naar Porec, ongeveer 250 km hier vandaan. De komende 4 dagen zal er maximaal gechilled worden.

Tot over een paar daagjes, dan gooien we er ook wat fotootjes op.

Groetjes en knuffels,

J&N

1. Patricia:
    28 mei 2015
    Mooi, blij dat alles goed gaat. Ga maar zo door met jullie ontdekking reis!!
    Beso